سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش به خداوند برترینِ دو دانش است . [امام علی علیه السلام]
جمعه 103 اردیبهشت 7: امروز

کاندوم

تذکر: این مطلب صرفا جنبه آموزشی

و اطلاع رسانی دارد

 

آشنایی با کاندوم  3

 

کاندوم(CONDOM) چیست؟

نکات مهم در مورد کاندومها:

1- کاندوم را باید در مکان های خنک، خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد. از نگهداری کاندوم در محلهای گرم مثل داخل داشبورد خودرو و یا در کیف پول جیبی خودداری کنید. هنگامی که لاتکس در معرض گرما قرار میگرد ساختمان آن شکننده و تضعیف شده و احتمال پاره شدن آن حین نزدیکی افزایش می یابد.

2- کاندوم باید بدور از گرمای بدن نگهداری شود. مثلا در جیب عقب شلوار نباید آن را قرار داد.

3- در هر بار مقاربت باید از یک کاندوم نو استفاده شود. هرگز بیش از یک بار از یک کاندوم استفاده نکنید.

4- پیش از استفاده از کاندوم حتما به تاریخ انقضای آن توجه کنید. از استفاده کاندومهای تاریخ گذشته جدا پرهیز کنید. تاریخ انقضای کاندومهای فاقد اسپرم کش معمولا 5 سال پس از تولید و کاندومهای حاوی اسپرم کش 2 سال پس از تولید میباشد.

5- پس از باز کردن بسته حاوی کاندوم به ظاهر و کیفیت کاندوم توجه کنید و از کاندومهای آسیب دیده، تغییر رنگ داده، شکننده، چسبناک، خشک شده، سوراخ، با بسته مخدوش و پاره شده هرگز استفاده نکنید.

6- قبل از گشودن بسته حاوی کاندوم فشار ملایمی به مرکز بسته وارد کنید. شما باید یک حالت بالش مانند را که نشانه وجود هوا در بسته کاندوم است را احساس کنید. چنانچه بسته کاندوم سالم نباشد و هوایی در آن محبوس نشده باشد نشانه پارگی و یا سوراخ دار بودن آن بوده و نباید ازآن استفاده کرد.

7- برای لغزنده ساختن کاندوم (از جنس لاتکس) و تسهیل عمل مقاربت از راهنمای زیر استفاده کنید:

* لغزنده کننده های ایمن (مجاز): لغزنده کننده های پایه آب (مثل ژل لوبریکیشن)-گلیسیرین-بزاق دهان-آب-لغزنده کننده های سیلیکونی-سفیده تخم مرغ.

* لغزنده کننده های غیر ایمن(ممنوع): روغن بچه-پودر تالک-هر نوع کرم و لوسیون بدن-روغن های نباتی- روغن های ماساژ-وازلین-روغنها و لوسیونهای ضد آفتاب-الکل طبی-خامه-کره.

8- از بکارگیری لغزنده کننده های پایه روغن برای چرب ساختن کاندومهای لاتکس جدا بپرهیزید. چراکه باعث تضعیف ساختمان لاتکس و افزایش احتمال پارگی آنها میگردد.

9- کاندوم بایستی به محض نعوظ روی آلت مرد کشیده شود، قبل از هرگونه تماس جنسی. مایعی که قبل و بعد از انزال از آلت مرد خارج میگردد نیز میتواند حاوی اسپرم و یا میکروارگانیسمهای بیماریزا باشد.

10- هر دو جنس مرد وزن بایستی قبل و پس از نزدیکی ادرار کنند.

11- بلافاصله پس از انزال مرد و قبل از اینکه حالت نعوظ از بین برود (آلت شل شود) ، آلت تناسلی مرد بایستی از دستگاه تناسلی زن خارج گردد.

نحوه پوشیدن کاندوم:

1- بسته حاوی کاندوم را به آرامی و با احتیاط باز کنید. در باز کردن بسته از  قیچی، چاقو، ناخن و دندان استفاده نکنید.

2- کاندوم مانند جوراب دارای سمت پشت و رو میباشد. هنگامی که حلقه دور کاندوم به سمت خارج قرار دارد باید روی سر آلت قرار داده شود. برای اطمینان از سمت صحیح باز شدن کاندوم کمتر از یک سانتی متراز کاندوم را، قبل از اینکه روی آلت قرار دهید، باز کنید. تماس آلت با پشت کاندوم باعث آلوده شدن خارج کاندوم به مایعات بدنی مرد گردیده و کاندوم باید دور انداخته شود. کاندوم باید مانند حالت شکل زیر روی آلت قرار گیرد:

3- در صورت تمایل یک قطره از ماده لغزنده کننده پایه آب روی سر آلت استفاده شود. از چرب کردن بیش از حد آلت قبل از پوشیدن کاندوم اجتناب کنید، چراکه احتمال به خارج لغزیدن  کاندوم را افزایش میدهد.

4- کاندوم را روی سر آلت (کاملا نعوظ یافته) قرار داده و در صورتی که کاندوم فاقد مخزن درقسمت سر بود، بایستی به میزان 1.5 سانتی متر فضا به منظور جمع شدن منی در سر کاندوم حفظ گردد.

5- در صورت ختنه نبودن آلت باید قبل از قرار دادن کاندوم پوست ختنه گاه به عقب برگردانده شود.

6- پس از قرار دادن کاندوم روی سر آلت بایستی به مخزن آن با انگشتان اشاره و شست فشار وارد کنید تا هوای داخل آن کاملا خارج گردد. حبابهای هوای محبوس میتواند پارگی کاندوم را بدنبال داشته باشد.

7- سپس حلقه دور کاندوم را با انگشتان دست دیگر گرفته وبه آرامی به سمت انتهای(قاعده) آلت باز کنید. نانچه کاندوم به سمت پایین باز نشد به معنی آنست که شما کاندوم را پشت رو قرار داده اید. ر چنین حالتی کاندوم را خارج کرده و بدور بیاندازید و کاندوم دیگری را باز کنید.

8- کاندوم را تا انتهای آلت باز کنید. اندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا قاعده بپوشاند.

9- مطمئن شوید کاندوم محکم روی آلت کشیده شده و حباب و چین خوردگی در طول کاندوم وجود ندارد.حباب های هوا را میتوانید با فشار ملایم از بین ببرید.

 

نحوه خارج ساختن کاندوم:

1- بلافاصله پس از انزال آلت بایستی از دستگاه تناسلی زن خارج گردد. نباید منتظر ماند تا آلت از حالت نعوظ خارج گردد)

2- برای خارج ساختن کاندوم از دستگاه تناسلی زن، ابتدا حلقه دور کاندوم واقع در انتهای آلت را با دست نگه داشته و سپس به آرامی آلت را خارج سازید.

3- پس از خارج ساختن آلت، کاندوم را روی آلت از وجود پارگی و یا نشتی بررسی کنید. چنانچه متوجه شدید کاندوم حین نزدیکی پاره شده و یا  منی از آن نشت کرده با پزشک خود تماس بگیرید. و یا با مصرف قرصهای ال دی و اچ دی از روش اورژانس پیشگیری از حاملگی استفاده کنید.

4- به آرامی به کمک دستمال کاغذی کاندوم را از روی آلت خارج  سازید.

5- کاندوم را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را درون سطل زباله بیاندازید. از انداختن کاندوم درون کاسه دستشویی خودداری کنید.

6- پس از دور انداختن کاندوم دستهای خود را با آب و صابون بشویید.


در صورت پاره شدن کاندوم چه اقدامی باید صورت گیرد؟

در صورت پاره شدن و یا خارج شدن کاندوم حین نزدیکی فوراً مقاربت را متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده کنید. چنانچه احتمال بارداری ناخواسته را میدهید  با پزشک خود تماس بگیرید. و یا از روش اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده کنید


 نویسنده ابوذر نعمت الهی در چهارشنبه 88/5/14 و ساعت 1:20 صبح | گفتنیهای دوستان()
:جستجو

بالا

بالا