سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا را بندگانى است که آنان را به نعمتها مخصوص کند ، براى سودهاى بندگان . پس آن نعمتها را در دست آنان وا مى‏نهد چندانکه آن را ببخشند ، و چون از بخشش باز ایستند نعمتها را از ایشان بستاند و دیگران را بدان مخصوص گرداند . [نهج البلاغه]
دوشنبه 103 اردیبهشت 10: امروز


 قابلیت های سیستم فیلترینگ جدید

 
مدیر فنی پشتیبانی شرکت فناوری اطلاعات در مورد وضعیت فعلی سیستم پالایش شبکه ملی دیتا گفت: اکنون این سیستم قابلیت پالایش ‪ ۱۵۰‬هزار درخواست را به صورت همزمان داراست.

"اسماعیل رادکانی" طی سخنانی در سمینار بررسی مسایل فیلترینگ سایت‌های اینترنتی که امروز ‪ ۳۰‬اردیبهشت در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: ازمجموع حدود ‪ ۲/۳‬میلیارد کل درخواست‌های کاربران در یک ماه، حدود ‪ ۱۳۰‬میلیون درخواست معادل پنج و هفت دهم درصد توسط سیستم، غیر مجاز تشخیص داده شده که پالایش می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد کل رکوردهای آدرس موجود در سیستم پالایش حدود ‪۱۷‬ میلیون است.

وی در مورد مشکلات برخی از سیستم‌ها بیان داشت: عدم قابلیت پالایش تمامی پورت ها، عدم قابلیت مسدودسازی بر اساس آدرس و پورت (برای فیلتر شکن ها) و نبود مالکیت مادی و معنوی بانک اطلاعاتی نرم افزارهای پالایش و نیاز به خرید سالانه نرم افزار پالایش از جمله این مشکلات است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل اقدام به بومی‌سازی فناوری پالایش کردیم که تست نرم افزارهای پالایش شرکت‌های داخل با همکاری قوه قضاییه و ارایه راهکارهایی برای بهینه‌سازی قابلیت سیستم‌ها از ویژگی‌های این اقدام است.

به گفته وی، نهایی کردن قابلیت‌های لازم و تایید محصول ‪ ۴‬شرکت ایرانی و استفاده از نرم افزارهای پالایش داخلی توسط تمامی ‪ICP‬ها (‪ ۳۸‬شرکت) و برخی ‪ISP‬های پر ظرفیت (‪ ۴‬شرکت) از دیگر اقدامات در راستای بومی‌سازی سیستم فیلترینگ به شمار می‌رود.

اردکانی با اشاره به مشخصات نرم افزارهای پالایش تولید داخل گفت: پالایش صفحات محتوی متن روی تمامی پورت ها، مسدودسازی آدرس و پورت‌های مشخص با تعداد حداقل ‪ ۳۰۰‬هزار رکورد و پالایش آدرس در آدرس از ویژگی‌های نرم افزارهای پالایش تولید داخل است.

وی ادامه داد: از دیگر مشخصات نرم افزارهای فیلتر تولید داخل قابلیت به روز شدن به وسیله بانک اطلاعات مرکزی، مسدودسازی کلمات کلید فارسی، انگلیسی و فینگلیش با استفاده از قابیت‌هایی که عدم امکان تداخل کلمات مشابه با کلید ‪Encodoing‬های موجود را فراهم می‌کند، است.

مدیر فنی پشتیبانی شرکت فناوری اطلاعات بیان داشت: بانک اطلاعاتی مرکزی پالایش همان ارایه سرویس واحد بانک اطلاعات مرکزی تولید داخل است که منطبق با سیاست جمهوری اسلامی ایران بوده و به روز رسانی نرم افزارهای پالایش داخلی در مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی پر ظرفیت در تهران و شهرستان ها را انجام می‌هد.

به گفته وی، کسب مالکیت مادی و معنوی بانک اطلاعات و جلوگیری از خروج سالیانه ارز از کشور و یکپارچگی و هماهنگی در پالایش سایت‌های غیر مجاز از مزایای بانک اطلاعات مرکزی پالایش است.

وی در مورد قابلیت‌های بانک اطلاعات مرکزی (دیتا بیس) گفت: تصحیح الگوریتم‌های تشخیص دسته بندی به صورت اتوماتیک، قابلیت گزارش‌گیری از مراجعات سرویس گیرنده‌ها (‪ (ICP‬به همراه زمان‌های مربوطه به بانک اطلاعاتی و قابلیت اعمال تغییرات به صورت دسترسی از راه دور از قابلیت‌های بانک اطلاعات مرکزی است

 نویسنده ابوذر نعمت الهی در یکشنبه 85/2/31 و ساعت 12:47 عصر | گفتنیهای دوستان()
:جستجو

بالا

بالا