سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر، رهنمود خردها و بیداری جانهاست . [امام علی علیه السلام]
دوشنبه 103 اردیبهشت 10: امروز

نزدیک به 700میلیون نفر در جهان به شبکه اینترنت وصل هستند

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود  ۶۹۴میلیون نفر از افراد بالای ۱۵ سال در سراسر جهان به شبکه اینترنت وصل هستند که حدود ۱۴درصد کل جمعیت این گروه سنی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، گزارش شرکت تحقیقات Networks  comScore مدعی است اولین برآورد واقعی از رفتار و حجم کاربران آنلاین را در جهان با استفاده روش شناسی هماهنگ انجام داده است.

این برآورد براساس بررسی بازارهای بزرگی شامل هند و چین انجام شده است. پیتر دابول رییس و مسوول اجرایی comScore Media Metrix می‌گوید: شمار کاربران آنلاین در آمریکا کمتر از یک چهارم کاربران اینترنت در سراسر جهان است.  ۱۰سال پیش آمریکا دو سوم کاربران اینترنت را داشت.

آمریکا هنوز هم با  ۱۵۲میلیون کاربر بزرگترین جمعیت کاربران اینترنت را به تنهایی دارد، بعد از آن چین با ۷۲میلیون کاربر قرار دارد.

 

این آمارهای متفاوت با داده‌های رسمی و برخی بررسی‌های دیگر است که شمار کاربران چین را بیش از  ۱۰۰میلیون نفر برآورد کرده است. زیرا افراد زیر ۱۵سال یا کسانی که از طریق تلفن همراه یا کافه‌های اینترنتی یا ابزارهای دیجیتال به اینترنت دسترسی دارند را به حساب نیاورده است.

ژاپن با  ۵۲میلیون کاربر ، آلمان با ۳۲میلیون و انگلیس با ۳۰ میلیون در این فهرست در جایگاه سوم تا پنجم
قرار گرفته‌اند.

کره جنوبی با  ۲۴/۶میلیون، فرانسه ۲۳/۹میلیون، کانادا ۱۹ میلیون، ایتالیا ۱۶/۸میلیون و هند با  ۱۶/۷میلیون کاربر در ردیف‌های بعدی هستند.

برزیل با  ۱۳/۲میلیون، اسپانیا با ۱۲/۵میلیون، هلند با ۱۱ میلیون، روسیه ۱۰/۸میلیون و استرالیا با  ۹/۷میلیون جزو فهرست ۱۵ کشور، بالاترین رقم کاربران آنلاین را تشکیل می‌دهند.

فنلاند، کره جنوبی، هلند و تایوان در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

این یافته‌ها نشانگر میزان بالای مشغولیت اینترنت در کشورهای خارج از آمریکا است. آمریکا حتی در فهرست  ۱۵کشوری که بالاترین ساعت استفاده از اینترنت را در ماه دارند نیست.

از بین مهم‌ترین پایگاه‌های اینترنتی در جهان پایگاه‌های ام اس ان شرکت مایکروسافت با  ۵۳۸/۹میلیون کاربر در جهان مهم‌ترین پایگاه اینترنتی است. بعد از آن گوگل با  ۴۹۵/۸میلیون کاربر و یاهو با  ۴۸۰/۲میلیون کاربر قرار دارند


 نویسنده ابوذر نعمت الهی در چهارشنبه 85/3/17 و ساعت 6:0 صبح | گفتنیهای دوستان()
:جستجو

بالا

بالا