سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای بندگان خدا، برادر باشید ! مسلمان، برادرمسلمان است، به او ستم نمی کند، او را وا نمی گذارد و او راتحقیر نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سه شنبه 103 اردیبهشت 11: امروز

نصب سریع ,خودکار و مستقل ویندوز XP ( یکبار برای همیشه )

اکثر شما ویندوز XP را حداقل یک بار نصب کرده و با مراحل مختلف آن آشنا هستیدو با سوالات پی در پی آن( پیرامون تنظیمات) روبرو شده اید.
آیااز مراحل تکراری و آزار دهنده آن که هریک موجب توقف در ادامه روند نصب میشوند خسته شده اید؟
آیا از این که حضورتان را در حین نصب ویندوز ضروری میبینید گلایه دارید؟ 
تا به حال از خود پرسیده اید که چرا برای هر مرتبه نصب ویندوز , باید این مراحل را طی کنید؟
یکی از بارزترین مشکلات  ویندوز XP در حین نصب این است که در صورت عدم دریافت اطلاعات لازم از جانب کاربر, عملیات نصب متوقف شده و شاید تا ساعت ها منتظر جواب شما بماند؟
 در این بخش قصد داریم شما را با راه حل رفع این مشکل با استفاده از نرم افزاری کاربردی در CD ویندوز XP آشنا کنیم, نرم افزاری که  در دیسک نصب ویندوز اکس پی قرار گرفته و هدف از مایکروسافت از عرضه آن, افزایش سرعت کاربر در عملیات نصب ویندوز و افزایش قابلیت Customize یا سفارشی سازی آن به سلیقه وی میباشد.
Deploy نام ابزار مفید,کاربردی و ساده ای است که توسط مایکروسافت در دیسک های ویندوزXP گنجانده شده تا امکان نصب سریع و تمام اتوماتیک این ویندوز را برای کاربران خود فراهم سازد.
ابزار Deploy در CD نصب ویندوز XP واقع در آدرس CDDrive/Support/Tools  و با فرمت فشرده CAB گنجانده شده که اجرای آن فاقد مراحل نصب و تنها مستلزم یک دابل کلیک بر فایل Setupmgr در پوشه Deploy میباشد.
از آنجایی که این نرم افزار بصورت فشرده  در آدرس فوق قرار گرفته, از این رو توصیه میشود ابتدا یک نسخه از آن را بروی هارد دیسک خود کپی کرده و پس از باز نمودن زیپ آن, بروی فایل Setupmgr واقع در پوشه Deploy کلیک کرده و عملیات را بصورتی ساده و قدم به قدم شروع کنید.
یکی از ویژگی های  مهم و کاربردی این نرم افزار که استفاده از آن را برای کاربران آماتور نیز امکانپذیر ساخته است, قابلیت Wizard یا  قدم به قدم  آن است که کاربر را تا رسیدن به فایل سفارشی شده خود همراهی  و هدایت میکند.
مراحل مختلف استفاده از این نرم افزار جهت ایجاد فایل سفارشی با اطلاعات مورد نظر شما, بدین شرح میباشد:www.Myprosoft.net
- ابتدا فایل setupmgr را اجرا کرده و در پنجره welcome گزینه Next را کلیک می کنیم.
- در پنجره بعدی گزینه Create a new answer file را انتخاب کرده و بروی Next کلیک می کنیم.
- در پنجره بعدی گزینه Windows unattended Installation را انتخاب و دوباره Next می کنیم.
- در این پنجره نوع ویندوز خود را انتخاب کرده و با کلیک بروی Next به مرحله بعدی می رویم.
- در  پنجره بعدی گزینه Fully Automated را انتخاب و دوباره بروی Next کلیک می کنیم.
- در اینجا در پنجره Distribution Folder  به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید. با انتخاب گزینه No, this answer file will be used to install from a CD به مرحله بعدی بروید.
از این مرحله به بعد مراحل مختلف و اصلی سفارشی سازی نصب ویندوز شروع میشود که شامل مراحلی همچون وارد نمودن اسم کاربر,تنظیمات رنگ مانیتور, تعیین ساعت محلی, ,وارد نمودن شماره سریال ویندوز, تعیین اسم کامپیوتر, تعیین  رمز کاربری  کاربر Admin, تنظیمات مودم و شبکه , تعیین زبان, تنظیم بخش های مهم مرورگر, تعیین نام پوشه اصلی ویندوز, اطلاعات مربوط به چاپگر و ... میباشد.
در پایان پس از تکمیل کلیه بخش ها, موفقیت آمیز بودن عمل به اطلاع کاربر رسیده و از شما درخواست میشود که نام,فرمت و مکانی را جهت ذخیره فایل نهایی  انتخاب کرده و بروی کلید  OK کلیک کنید.
در این بخش بروی کلید Browse کلیک کنید, حال نام فایل را Winnt و فرمت آن را از منوی زیرین آن معادل SIF قرار داده و پس از تعیین مکان مورد نظر جهت ذخیره فایل,ابتدا  بروی کلید Save و سپس OK کلیک نمائید.
- پس از ذخیره این فایل در هارد دیسک, از منوی File گزینه Exit را انتخاب کرده تا از برنامه خارج شده و مراحل نصب ویندوز را آغازکنید.
- حال باید دو فایل ذخیره شده را  بر روی یک فلاپی دیسک ذخیره نمایید.
- در مرحله نهایی کامپیوتر خود را از طریق سی دی بون ویندوز راه اندازی کرده و فلاپی را از ابتدا داخل درایو فلاپی قرار دهید.
- از این مرحله به بعد انجام کلیه امور بر عهده برنامه Setup ویندوز میباشد,به این صورت که این برنامه به هنگام نصب بصورت کاملا خودکار تنظیمات معین شده در فایل  موجود در فلاپی را خوانده و بدون اینکه منت شما را بکشد کار خود را بصورت کاملا مستقل ( البته با کمک دیسکت) انجام میدهد!
حال میتوانید با خیالی راحت نصب ویندوز را شروع کرده و 60-90 دقیقه ای را به انجام کارهای شخصی خود بپردازید.
نکته مهم: چنانچه در پایان اسم و فرمت فایلهای ساخته شده خود را به Winnt.sif تغییر ندهید, برنامه Setup ویندوز قادر به برقراری ارتباط با این فایل ها نبوده و سوالات مکرر خود از کاربر را تکرار میکند!
برگرفته از:Myprosoft


 نویسنده ابوذر نعمت الهی در چهارشنبه 85/3/24 و ساعت 6:0 صبح | گفتنیهای دوستان()
:جستجو

بالا

بالا