سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
جمعه 103 اردیبهشت 7: امروز

ترینهای هفته


ازدواج در مخوف ترین زندان جهان! 


 یک شرکت تبلیغاتی انگلیسی که فراهم کننده شرایط ازدواج زوج های انگلیسی است اعلام کرد که از این پس زوج های جوان را برای مراسم عروسی به زندان آلکاتراز می برد.
زوج های جوان می توانند مراسم ازدواج خود را در این زندان که در جزیره ای به همین نام در خلیج سانفرانسیسکو واقع شده برگزار کرد و فیلم و عکس های ماندگار از آن تهیه نمایند.
این موسسه تبلیغاتی پیشتر زوج های جوان را برای مراسم عروسی به مکان های بزرگ و باشکوه جهان نظیر برج ایفل ، آرکئوپلیس ، کلوزیوم روم ، امپایراستیت و...
می برد اما حالا باید دید که کسی آیا حاضر است مراسم ازدواج خود را در مخوف ترین زندان جهان انجام دهد یا خیر؟
آلکاتراز تا اواسط 1960 یکی از مخوف ترین و هول انگیزترین زندان های جهان محسوب می شد که به استناد آمارها هیچ کس نتوانسته از آن فرار کند.
حداقل 2 فیلم بسیار معروف به نام های «پرنده باز آلکاتراز» و «فرار از آلکاتراز» در خصوص این زندان ساخته شده است.


منفورترین زن انگلیس !

   منفورترین زن انگلیس که در جنگ جهانی دوم به عنوان خطری برای کشورش زندانی شد ، در 93 سالگی در پاریس درگذشت.
دایانا موسلی دوست آدولف هیتلر رهبر نازی آلمان و همسر رهبر اتحادیه فاشیست های انگلیس بود او پنج خواهر داشت و تنها برادرش در سال 1945 در برمه کشته شد.
هیتلر در مراسم ازدواج وی حضور داشت و عکسی از خود را به او هدیه داد.
وقتی دایانا و همسرش در سال 1943 از زندان خانگی خود آزاد شدند ، بیست هزار انگلیسی در اعتراض به آزادی آنان تظاهرات کردند و آنها به ناچار به آلمان رفتند.
او در کتاب خاطرات خود که در سال 1977 انتشار یافت به هیچ وجه از گذشته اش ابراز ندامت نکرد. «من هیتلر را بیشتر از چرچیل دوست نداشتم».
وی می گفت شاید بهتر بود صهیونیستها (به جای فلسطین) به جایی مثل اوگاندا می رفتند.
محلی خلوت و دارای محیطی دوست داشتنی.


طولانی ترین زندگی مشترک برای زوج ولزی

 یک زوج ولزی که پس از ازدواج 81 سال با یکدیگر زندگی کرده اند به عنوان قدیمی ترین زوج جهان برگزیده شدند. آنها هر دو مرده اند اما طولانی ترین زندگی مشترک را داشته اند.
به گزارش آنانوا ، توماس مورگان در صورت زنده بودن هم اکنون 106 ساله و همسرش الیزابت 105 ساله بود. آنها 81 سال پیش از مرگ با یکدیگر ازدواج کردند.
مزار آنها در یک کلیسا در منطقه کومبران یافت شد.به گزارش روزنامه میرور این زوج پیر 15 بچه دارند. الیزابت در سال 1891 و دو سال قبل از شوهرش توماس مرده است.
شخصی به نام گراهام لورنس 72 ساله قبر این دو زوج پیر را پیدا کرده و با کتاب رکوردهای گینس تماس گرفته است.
او به گینس گفت: «زندگی آنها حقیقتا قابل توجه بوده است.»


رکوردهای گینس پیرترین زوج زنده جهان را معرفی کرد

      یک مرد 105 ساله که بازمانده از دوران اردوگاه اسرای جنگی است به همراه همسر 100 ساله‌اش رسما به عنوان پیرترین زوج زنده دنیا معرفی شدند.
به گزارش رویترز ، کتاب رکوردهای گینس رسما این عنوان را به هربرت و ماگدا براون که هم‌اکنون ساکن فیلادلفیای امریکا هستند اعطا کرد.
این رکورد درست چند روز پس از اعطای همین رکورد به دو زوج انگلیسی به نام‌های پرسی و فلورانس آرو اسمیت توسط کتاب رکوردهای گینس اعلام شده است.
زوج آرو اسمیت نیز درست مانند خانواده براون 100 و 105 ساله بودند اما خانواده براون با ارائه مدارکی ثابت کرده‌اند که ازدواج آنها چند روز زودتر از ازدواج خانواده آرو اسمیت بوده و لذا می‌توانند ادعا کنند که آنها صاحب اصلی رکورد پیرترین زوج زنده جهان هستند.
با این حال چندان نیازی به اثبات این ادعا نبود چرا که آقای آرو اسمیت متاسفانه روز سیزدهم ژوئن در سن 105 سالگی درگذشت و عملا دیگر نمی‌توانست رکورددار پیرترین زوج زنده را داشته باشد.
زوج پیر براون در گفتگو با رویترز رمز موفقیت و طولانی بودن ازدواج خود را راحت گرفتن زندگی ، دوری از منازعه و بحث و جدل دانستند.


منبع : جام‌جم آنلاین


 


 نویسنده ابوذر نعمت الهی در شنبه 85/12/5 و ساعت 6:0 صبح | گفتنیهای دوستان()
:جستجو

بالا

بالا