سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشی که بدان عمل نمی شود، مانند گنجی است که از آن خرج نمی شود . صاحبش در گردآوریش خود را به رنج می اندازد و به بهره اش نمی رسد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
جمعه 103 اردیبهشت 7: امروز

هلوکاست به معنای از بین بردن به وسیله ی آتش بطوری که بدن کاملا از بین برود است واز دو واژه یونانی holos به معنای تمام وkalein به معنای سوزاندن تشکیل شده است . که اشاره به کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم دارد که بوسیله الی ویزل برای اولین بار مطرح شد .

اصطلاح هلوکاست یا کورهای آدم سوزی به سه شکل بکار می رود :
1- در زبان انگلیسی holos kalein یا هلوکاست
2- در عبری کلا سیک اولم کالین
3- در عبری مدرن شو آه
 
به روشنی معلوم نیست که آنتی سمیتیسم یا یهود ستیزی در اروپا به ویژه در دوره معاصر خواستگاهی آلمانی داشته باشد اما بسیار واضح است که پیامدهای این جریان ثمرات بسیار مثبتی برای یهودیان یویژه برای صهیو نیست‌ها در برداشته است بطوری که امروزه مسئله هلوکاست وسیله ای برای موجه کردن چهره ی اسرائیل در سرزمین های اشغالی شده است .
 
احیا ء هلوکاست :
علی رغم وجود شواهد واسنادی که بر انکار قتل عام یهودیان در آلمان نازی دلالت دارد تبلیغات صهیونیستی به دلیل انتفاعی که از این رهگذر نصیب آرمان صهیونیسم می شود همواره به افسانه قتل عام یهودیان ابعاد تازه تری می بخشد.از جمله کارهای که یهودیان برای عینیت بخشیدن به مسئله هلوکاست انجام داده اند عبارت است از :
 
1- ساخت موزه‌های با عنوان هلوکاست در اغلب کشورها مانند فلسطین وآلمان که این موز‌ه‌ها پر از اسنادی است که توسط دولت اسرائیل تهیه شده است.
2- وارد کردن هلوکاست در تقویم اغلب کشور‌ها به عنوان یک روز مشخص.
3- محاکمه افرادی که در جنگ جهانی دوم دستور قتل عام یهودیان را داده اند.
4- محاکمه افرادی مانند روژه گارودی که مسئله هلوکاست را انکار یا کوچک شمرده اند.
5- تاسیس سازمان های متعدد برای دفاع از این واقعه همچون  لیکرا و سیمون وزینتال.
 
انکار هلوکاست:
با تمام تلاشها وامکانات بکار گرفته شده جهت اثبات این واقعه ی کذب عده ای با شواهد ودلایل تحقیقی ادعای صهیونیست ها مبنی بر وقوع هلوکاست را زیر سوال برده اند که این افراد بیشتر با "موسسه بازنگری تاریخی" در ارتباط بوده اند که به تجدید نظر طلبان مشهور هستند .
افرادی همچون روژه گارودی، مارک وبر، فرد ریک توبن،  دیوید ایرو ینگ و آرمان آمادروس معتقدند که هلوکاست مهمترین حربه‌ی صهیونیستی است که واقعیت آن با اسناد موجود در اسرائیل و دیگر کشورهای حامی هلوکاست زیر سوال رفته است و تمام اسناد یهودیان بدون اعتبار است.
 
ریشه‌های یهود ستیزی :
بسیاری از دانشمندان و محققان یهودی وغیر یهودی از قبیل برنارد لازار، روژه گارودی،  آبا ابان، ویل دورانت و حمید عنایت و.... به ریشه‌های یهود ستیزی توجه شایانی داشته اند:
 
1- حمید عنایت :
دکتر عنایت در کتاب "اسلام و سوسیالیسم در مصر وسه گفتار دیگر" گفتاری را در 22 صفحه به یهود آزاری اختصاص داده است. او ریشه‌های یهود آزاری را ابتدا اتهام به یهودیان در مورد به صلیب کشیدن حضرت عیسی وسپس سرمایه پرستی آنان با در دست داشتن حربه ربا می دانند .
 
2- ویل دورانت:
دلایل ویل دورانت در کتاب "تاریخ تمدن" از جامعیت بیشتری برخوردار است وی هفت دلیل را برای یهود ستیزی بر می‌شمارد :
1- دلایل وعقاید دینی که شامل یهودیان و غیر یهودیان است.
2- دلایل نژادی.
3- آئین خون مقدس یا همان خون برای نان فطیر.
4- رقابت‌های اقتصادی و ربا خواری یهودیان.
5- ملی گرایی مسیهیان و مقاومت یهودیان.
6- مرگ سیاه یا طاعون و نقش یهودیان در شیوع آن.
7- تفتیش عقاید که بیشتر در اسپانیا بوده است.
 
دلایل دیگر یهود ستیزی :
1- حملات بی باکانه به اصول، عقاید، احزاب وافتخارات تاریخی و مفاخر مذهبی مسیحیان در بسیاری از روزنام‌هایی که در دست یهودیان بود و یا بوسیله سردبیران یهودی اداره می شد.
2- برخورداری کلیمیان از موقعیت خوب اجتماعی که تا اندازه ای بر اثر کوتاهی مسیحیان بود .
3- رسوخ غیر عادی یهودیان در بسیاری از زمینها مانند نویسندکی در روزنام‌ها، تئاتر، موسیقی، سینما، سیاست، اقتصاد، بازرگانی وغیره.
4- انحصاری شدن برخی از فعالیت های بازر گانی و اقتصادی که در دست یهودیان بود.
5- همبستگی یهودیان در سراسر جهان.
 
با توجه به نظرات محققین یهود ستیزی سه ریشه اصلی دارد :
1- دلایل اعتقادی.
2- دلایل رفتاری یهودیان.
3- دلایل سیاسی.
 
ادامه دارد



نکته : کشتار یهودیان جنگ جهانی دوم آلمان نازی هلوکاست دروغ واقعیت لیکرا سیمون وزینتال


 نویسنده ابوذر نعمت الهی در چهارشنبه 84/12/10 و ساعت 12:12 عصر | گفتنیهای دوستان()
<      1   2   3      
:جستجو

بالا

بالا